Jeśli szukasz książki dla swojego maluch, która wspomoże jego rozwój mowy, uczenie nowych słówek, a także zapewni mu świetną zabawę wraz z Puciem, który jest przezabawnym i przyjacielskim bohaterem książek dla dzieci, to warto obdarować go najnowszą książką z serii o Puciu “Pucio na wsi. Ćwiczenia rozumienia i mówienia dla dzieci”. Dziecko dowie się z niej, jak wygląda życie na wsi i gospodarstwie, dowie się nowego słownictwa związanego ze wsią, dodatkowo znajdują się w książce ćwiczenia logopedyczne, stworzone przez prawdziwego logopedę, a także autorkę książek, Martę Galewską-Kustrę, które wspomogą mówienie i opowiadanie historii u dzieci, dodatkowym atutem tych ćwiczeń jest to, że można je dostosować do wieku dziecka. 

“Pucio na wsi. Ćwiczenia rozumienia i mówienia dla dzieci” to już siódma książka z serii o Puciu, i tym razem czytelnik zabierze się wraz z nim, jego rodziną i przyjaciółmi na wieś, o dokładnie do gospodarstwa wiejskiego, aby tam spędzić czas na zabawie, i odkrywaniu nowych rzeczy. Tym razem Pucio dowie, się jak się robi konfitury, upiecze chleb, i skąd się bierze sękacz. 
Ilustracje do książeczki “Pucio na wsi. Ćwiczenia rozumienia i mówienia dla dzieci”- Marta Galewska-Kustra, stworzyła Joanna Kłos.

Obrazki są bardzo ważne dla książek dla dzieci, ponieważ zachęcają one dziecko do sięgnięcia po książkę, więc tym razem ilustratorka stanęła na wysokości zadania. Obrazki są kolorowe, pełne wielu szczegółów, dzięki czemu wraz z dalszym czytaniem, czytelnik będzie mógł odkrywać coraz to nowsze elementy historii, a nawet spróbować opowiedzieć co się na dzieje na obrazkach. Joanna Kłos z autorką, umieściły ilustracje tak, aby nie rozpraszały one dziecka od czytania, ale też, żeby nie były one niezauważalne, więc postanowiły je umieścić na rozkładówkach, dzięki czemu tekst i obrazki stanowią jedną całość. 

Ćwiczenia logopedyczne i z mówienie w książce, można podzielić na dwie grupy wiekowe- dla 2 i 3 latków, oraz przedszkolaków, czyli od wieku 3 do 6. Pozwala to na rozwiązywaniu nie tylko tych łatwiejszych zadań, ale także tych trudniejszych, jeśli rodzic uzna, że dziecko jest na nie gotowe.